donderdag 4 september 2014

Help, een spin!

Ik heb het geluk dat ik vlakbij een handwerkwinkel woon.
Als ik een kleurtje te kort kom kan ik altijd snel naar binnen wippen.

En je kunt je voorstellen dat dat zeer regelmatig is :-)


Op mijn speurtocht naar nieuwe wolletjes
kwam ik dit garen tegen... Katia Boreal.
Het lijkt wel fluweel, zo mooi en zo zacht!

Echt een uitdaging om hier iets van te maken, dacht ik...
maar ik wist het meteen, dat moest een spin worden.

En wat voor een!


Willen jullie deze spin ook maken,
ik heb het patroon uitgeschreven:

BENODIGD MATERIAAL
2 bollen Katia Boreal 
Ca. 20 gram katoen voor de ogen
Haaknaald nr. 12 en nr. 2 1/2 
Zwarte veiligheidsogen 15 mm.
Synthetisch vulling

LIJF
Haak 2l
1. 6v in de laatste l vanaf de haaknaald
2. in elke v, 2v haken, herhalen (12v)
3. 1v, 2v in de volgende v, herhalen (18v)
4. 2v, 2v in de volgende v haken, herhalen (24v)
5. 3v, 2v in de volgende v haken, herhalen (30v)
6. 4v, 2v in de volgende v haken, herhalen (36v)
7-9.36v
10. 4v, 2v samen haken (30v)
11. 3v, 2v samen haken (24v)
12. 2v, 2v samen haken (18v)
Vul het lijf op.
13. 1v, 2v samen haken (12v)
14. 2v samen haken (6v)
Naai het lijf dicht.

KOP
Haak 2l
1. 6v in de laatste l vanaf de haaknaald
2. 2v in elke v haken (12v)
3. 1v, 2v in de volgende v, herhalen (18v)
4. 18v
Vul de kop op.
Naai de kop voor op het lijf.

OOG (2X)
Haak het oog met katoen en haaknaald nr. 2 1/2
Haak 2l
1. 6v in de laatste l vanaf de haaknaald
2. in elke v, 2v haken, herhalen (12v)
3. 1v, 2v in de volgende v, herhalen (18v)
4. 2v, 2v in de volgende v haken, herhalen (24v)
5. 3v, 2v in de volgende v haken, herhalen (30v)
6. 4v, 2v in de volgende v haken, herhalen (36v)
7. 5v, 2v in de volgende v haken (42v)
8-15. 42v
16. 5v, 2v samen haken, herhalen (36v)
17. 4v, 2v samen haken, herhalen (30v)
Plaats het veiligheidsoog tussen toer 11 en toer 12.
18. 3v, 2v samen haken (24v)
19. 2v, 2v samen haken (18v)
Vul het oog op.
20. 1v, 2v samen haken (12v)
21. 2v samen haken (6v)
Naai het oog dicht.
Naai de ogen bovenop de kop.

POOT (8X)
Haak 11 lossen
1. Haak vanaf de 2e l van de ketting 10v, 1l
2. 10v
Naai de poten aan de zijkant van het lijf.


Dit patroon mag niet voor commerciële doeleinden gebruikt worden!

Ook publicatie van dit patroon op internet of elders mag niet.
Natuurlijk mag je wel teruglinken naar mijn blog.


Veel haakplezier!


Herriet

30 opmerkingen:

  1. Wat een joekel van een spin. Geloof dat ik er maar niet aan begin, mijn dochter is namelijk panisch voor spinnen. Maar Herriët in ieder geval bedankt voor het delen van het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow herriet, die ziet er echt uit,wij zijn niet zo van de spinnen gaan gillend de kamer uit
    misschien ken je het ook??haha,leuk garen

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha, ik vind hem geweldig!!!! Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wahhh wat een leukerd en heerlijk garen lijkt mij. Wat een luxe om een handwerkwinkel in de buurt te hebben, hier helemaal niets en het is zo heerlijk om lekker rond te strunen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekkere spin! Ik heb hem al gespot bij de Beekbergse Wolhal, waar hij ligt te pronken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Magnificent spider! Scary and funny)))
    I also do toys, inviting look to my blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lache, hij is gaaf zeg! Past ook precies in het jaargetij....
    Greetzz MG

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Normaal heb ik het niet zo op spinnen, maar deze is super. Dank je voor het delen van het patroon.

    Liefs, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe kom je erop, een spin! Maar de wol leende zich echt wel hiervoor, hij ziet er prachtig uit! Dankjewel voor het patroontje!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooie maar enge spin. Bedankt voor het delen.
    Groetjes Marjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuke spin en dat zeg ik normaal niet hoor als ik een echte spin zie. Het lijkt me lastig om de steken te zien met dit garen of valt dat wel mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou, normaal houd ik niet van spinnen en verwijder ik deze uit mijn omgeving, aar zo'n spin zou ik wel in huis willen hebben!!
    Misschien dat de kleinere er dan wel voor op de loop gaan...

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze spin zou het misschien wel redden in huis. Dochter heeft een fobie voor spinnen, misschien dat ik deze wel voor haar maak! Leuk dat je het patroon hebt uitgeschreven!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben geen fan van spinnen maar dexze is wel ok. Hihi! Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha8aha, ik vind hem echt geweldig! Ik pin hem gauw, volgens mij hebmik nog wel wat garen liggen waar hij ook leuk mee is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een leuk patroon! zou ik moeten maken en in mijn moeders bed moeten leggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn zoontje van 7 gaat dit super cool vinden! Heel erg bedankt voor het patroon! An

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb helemaal niks met spinnen. Ik ben er zelfs bang voor maar deze heeft wel een hoog aaibaarheids factor en is echt leuk! Bedankt voor het patroontje.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O wat een super spin, bedankt voor je patroon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo grappig dat je dit direct in het garen ziet. Echt heel funny! Hij is grappig en eng tegelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zag m net in 'de winkel' liggen, in het echt is 'ie super aaibaar :-)
    Heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Normaal heb ik het niet zo op spinnen... ze verdwijnen meestal in de stofzuiger... maar deze is toch wel erg leuk! Volgens mij is hij ook geheel goedaardig..!

    Ik snuffel even verder op je blog, ik heb het e.e.a. gemist na m'n zomerstop, maar ik ben er weer!
    Groetjes
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo,

    Geweldige creatie en zeker voor binnenkort in oktober hé. :-) dank u voor het patroon!
    Ik laat weten of ik er ook zo een leukerd uit gemaakt heb.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ooooooo OMG! Herriet, you are great! It is soooo scary :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hij (of zei???) is supergaaf en voor alle mensen (groot en klein) misschien een spin om van de spinnen fobie af te komen want wees eerlijk deze is super-aaibaar (-: (-: bedankt voor het delen van dit patroon , ik ga hem zeker maken, heb nog pluizig garen van de zeeman liggen dat zich hier misschien ook wel voor leent. Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  26. In het patroon staan de poten als rechthoekige lapjes, maar op de foto zien ze er anders uit. Zijn de lapjes dichtgenaaid of zo met bijv een pijperager erin? Groetjes Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig!! Ik heb meteen de draad besteld! Dank je wel voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie, ik lees het met plezier!

Liefs Herriët